Just a scratch...

Denna vackra dag/ kväll ville jag prova missfärgningar och rivsår/ ärr i ansiktet.
Jag kommer senare få användning av det här när jag jag sminkar Morion. En 30 årig efterbliven clown. Kul va?
 

Metod:
  • Preppa Området du skall sminka. Jag använde Kryolan "Underbase".
  • Täck över hälften av ditt ögonbryn genom att lägga två lager Kryolan "Hydro Spirit gum" följt av vitt puder för fäste. 
  • Applicera skulpteringsvaxet. Jag använde Kryolan "FX wax". Lägg ett lager sealer ovanpå så att vaxet fäster bättre.
  • Färglägg! Börja med att fylla i hela ärret med en ganska ljus röd för djupet.
  • Jag använde en mörkröd nyans från Kryolan "Bruise wheel" för att ge mer effekt.
  • Använd röd aquacolour som du späder ut ganska mycket för att göra en rodnads effekt runt ärren.
  • Blanda nyanserna från Kryolans "Bruise wheel" för att sapa den missfärgade huden runt om. Notera att det här tog mig HUR lång tid som helst! Jag satte dit, tog bort, gnuggade ut, fick göra om. För svagt för starkt so on and so forth.
  • Fäst med vitt löspuder. Jag använde Kryolan "TV-powder"
  • Eftersom jag nu inte ägde en bra blå nyans av varken vattenfärg eller fetsmink så använde jag en blå ögonskugga och en mycket smal pensel för att göra små blodkärl som slingrar sig på kinden. Detta tog mig också ett år. Jag blir aldrig nöjd med nått.
  • Lägg i lite underbart "Dried blood" från Kryolan i ärren.
  • Aaaaand you're pretty much done.
DONE

Vad gjorde jag fel?
För mycket klet med färger. Jag använder antingen för mycket eller för lite. Jag tror att allting blir för starkt påmålat så jag bleker ner det. Men då smälter allt ihop och hela ansiktet ser bara kladdigt ut och det blir inga detaljer som ger det skärpa. Jag får öva på det. OCH på att dölja ögonbryn. Men det blir en annan dag. :)
 
 I Hope You Liked It! :)
 
Produkter använda: Kryolan: "Hydro Sprit gum", "Seigeling Sealer", "FX Wax", röd Aquacolour, "Bruise Wheel", "TV-Powder", "Dried Blood". Manly: "Eyeshadow and Blush Palette".
 
 

Kommentera här: