Slithering Ideas

I look like a watermelon!

Sooo.... Jag är frustrerad angående min ormtjuserska, så jag brainstormade lite. Jag hämtade inspiration från olika makeup-artister, tex Madeyewlook by Lex (min absoluta favorit guru!) som har gjort versioner utav Venom from Spiderman. I de flesta utav de sminkningarna målar de Venoms/ varelsens käke hela vägen ner på halsen, och jag tänkte det kunde vara en idé för min orm.
 
 
 Nu är det här inte en helt färdig målning utan jag ville mest bara prova att göra själva munnen och se hur det blev, sedan lade jag till ögonen för skoj skull.
 
Metod:
  • Jag började med att skissa upp målningen med en svart sminkpenna, för jag visste att jag skulle behöva ta bort och göra om ett par gånger innan det blev bra. För att få tänder mm. rätt så använde jag mig av en bild på datorn.
  • Jag använde mig utav de stora senorna på halsen som riktlinjer. Dom ser du lättare om du trycker ner axlarna samtidigt som du vrider på huvudet.
  • När det var färdigt var det bara atta färglägga. Jag började med att göra konturerna med svart aquacolour från Kryolan.
  • Sedan gick jag vidare och fyllde i "tandköttet" med den mörkröda nyansen från Kryolan "Bruise Wheel".
  • Jag fyllde i hela munnen med röd aquacolour från Kryolan och sist tänderna med vit fetsminksfärg.
  • Jag målade en kontur av grönt runt munnen med grön aquacolour. Sedan blendade jag ut den med en grön nyans från "Bruise wheel" och hudfärgad fetsmink för att blända ihop det med min egen hudfärg.
Ovan sidan av munnen kommer sedan sminkas till en lite mer oskuldig, flirty look fylld med inspiration från en elegant cirkus.
  •  När jag gjorde ögonen målade en rundad linje med hjälp av en naturlig rynka som jag har där.
  • Från ögonvrån ner till näsvingen målade sträcken med hjälp av en sminkpensel som jag använde för att få sträcken raka. Jag satte änden av bortsten i ögonvrån och höll den sendan rakt ner till näsvingen och målade en rak linje med svart aquacolour längs med.
  • jag fyllde mellan rummet från linjen in till ögat med vit aquacolour.
  • Jag målade en vanlig eyeliner linje ovanför ögat som gick ihop med den under och limmade fast lösögonfransarna.
Den lilla tungan målade jag till för skoj skull. Visst är den patetisk?
Jag har tänkt att sminka bort mina ögonbryn till nästa gång ^^
 
Produkter använda: Kryolan: Röd, grön och svart aquacolour, vit och hudfärgat fetsmink, "Bruise wheel".

Kommentarer:

1 Violetta:

skriven

Skit coola sminkningar. Du är jätte duktig!

Kommentera här: